1. 10. 2012.

''Car of the Year 1978'' Porsche 928


Smatrajući da je 911 zastareo nakon decenije proizvodnje, tadašnji predsednik Porsche-a Ernst Fuhrmann okuplja svoj tim saradnika i počinje stvaranje novog modela.
Tako je u Nemackoj 1977. godine, stvoren novi Porsche-ov model 928.


Prikazan je na salonu automobila u Ženevi, uprkos Porsche-ovoj tradiciji da svoje nove modele prezentuje na salonu automobila u Frankfurtu.

Porsche 928 je imao veći motor od prethodnog modela, bio je to motor V8 sa vodenim hlađenjem postavljen sa prednje strane, ILS suspenzijom i disk kočnicama.
Agregat je bio zapremine 4,5 litra sa 240 ks za evropsko tržiste i 219 ks za američko, a sve to zbog tamošnjeg rigoroznijeg zakona o zaštiti životne sredine donetog početkom sedamdesetih godina.


Sa mininalnim izmenama 1979. godine, stigao je 928 S sa 300 ks.
Uporedo sa prodajom koja je rasla, 928 je beležio značajne uspehe i na trkačkim stazama.
Krajem osamdesetih Porsche-u 928 skače rejting, a uporedo sa rejtingom i cena. Za  njega je tada trebalo izdvojiti 75.000 dolara.
Do prestanka proizvodnje modeli se nisu mnogo razlikovali, osim novog motora.


Zasićenost ovim modelom dogodila se vec devedesetih godina, kada je uveden novi 5.4l V8 motor od 345 ks. To ipak nije bilo dovoljno pa je 928 posle 66,000 primeraka povučen iz proizvodnje.


Porsche 928 se može pohvaliti činjenicom da je jedini sportski automobil kome je dodeljeno priznanje „Evropski automobil godine 1978“.
Ipak zamisao da 928 nasledi daleko poznatiji Porsche 911 nije se ostvarila, pa je tako proizvodnja modela 928 prestala 1995. godine.









Нема коментара: