1. 5. 2013.

Kako radi diferencijal




''U automobilima i ostalim vozilima na točkovima, diferencijal je uređaj, koji se najčešće sastoji od zupčanika, koji omogućava da se svaki pogonski točak obrće različitim brzinama, dok u iste dovodi podjednak obrtni moment.''

Deluje komplikovano? Pogledajte video koji je Chevrolet napravio tridesetih godina prošlog veka, a koji na slikovit način prikazuje princip rada diferencijala.


(video počinje na 1:50)



''Svrha:
Točkovi vozila obrću se različitim brzinama, posebno pri skretanju. Diferencijal je dizajniran da pogoni par točkova jednakom silom, dok im istovremeno, omogućava da se kreću različitim brzinama. 
U vozilima bez diferencijala, kao što su karting vozila, oba pogonska točka se moraju obrtati istim brzinama, najčešće oko zajedničke osovine, koju pogoni jednostavni motorni mehanizam. Pri skretanju, unutrašnji točak prelazi kraću udaljenost od spoljašnjeg točka, što uzrukuje obrtanje unutrašnjeg točka i / ili vučenje spoljašnjeg točka. 
Rezultat je otežano i nepredvidivo kontrolisanje vozila, oštećenje na gumama, drumu itd...''


Tekst: Wikipedia

Нема коментара: